Peacocks versus Chanel sau cat de mult valoreaza eticheta

Pentru cele mai multe dintre supereve a cheltui peste 1000 de euro
pe o poseta este ceva de domeniul irealului; iar a alege intre doua posete
aproape identice ca design, dintre care una costa 1600 de euro, iar alta 8 euro
pare a fi, la prima vedere, o chestiune banala. Lucrurile se complica insa
atunci cand aflam ca una poarta eticheta Chanel, iar cealalta este o creatie
aproape anonima, a unei firme de care nu foarte multa lume a auzit –
Peacocks.


Celebrul plic Chanel, cu bareta din lant auriu, purtand insigna
casei de moda pe partea superioara a posetei a devenit unul dintre accesoriile
preferate ale starurilor din intreaga lume. Printre vedete, poseta Chanel nu mai
este de mult timp un accesoriu ultra-sofisticat, devenind mai degraba genul de
poseta comuna, care poate fi usor asortata cu orice tinuta, mai ales ca este
neagra. Celebritati ca Victoria Beckham, Kate
Moss
, Paris Hilton, Lindsay Lohan sau
Renee Zellweger au facut o adevarata pasiune la un moment dat
pentru accesoriul Chanel care, desi nu se numara printre creatiile haute-couture
ale celebrei case de moda pariziene, s-a aflat mult timp pe lista obiectelor la
care superevele muritoare de rand nu indrazneau sa aspire tocmai din cauza
pretului suficient de mare – aproximativ 1600 de euro.



Recent, o firma mai putin cunoscuta decat Chanel, a avut o idee
geniala pentru cresterea profitului, lansand pe piata o copie „cosmetizata” a
modelului de poseta descris mai sus. Peacocks, firma care a pus in practica
ideea geniala, este cunoscuta mai ales pentru lantul de magazine ce promoveaza
hainele cu preturi mici. Poseta lansata la inceputul acestui an costa
aproximativ 8 euro, iar pana in prezent s-au vandut peste 10 000 de exemplare.
Intrebarea fireasca este ce anume a determinat o asemenea explozie a vanzarilor?
Modelul nu este, in fond, iesit din comun, deci e greu de crezut ca brusc,
superevele si-au remodelat gusturile estetice. Sa fie de vina pretul? Este
posibil, insa exista si alte posete, la preturi asemanatoare, care nu au
inregistrat nici pe departe astfel de vanzai. Cauza succesului celor de la
Peacocks sta, probabil, tocmai in sursa de inspiratie pe care au folosit-o si in
tendinta multo supereve de a pune mai presus eticheta decat orice alte calitati
ale unui produs. Ne intrebam cate dintre detinatoarele unei posete Peacocks
si-au cumparat accesoriul respectiv pentru ca le place intr-adevar si cate au
facut achizitia pentru simplul fapt ca poseta de 8 euro imita un model celebru,
de 200 de ori mai scump.



 


Mai cititi:



 Forum unde comentam cu
placere


 Moda si
Fitze…

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.