Tratamente naturale pentru PMS

Femeile trec prin etape
unice hormonale pe parcursul vietii
, care le afecteaza in mod dramatic
vietile, relatiile si organismele. Pubertatea si menstruatia, sarcina,
maternitatea, menopauza cat si sfarsitul menstruatiei sunt faze distinct
pronuntate si hormonale. Industria farmaceutica ofera o gama larga de
medicamente pentru fiecare, dar un grup de studii in curs de dezvoltare
sugereaza ca suplimentele nutritive ofera alternative sigure, ieftine si
naturale la aceste probleme.


PMS – Sindromul
premenstrual
PMS afecteaza 30%-40% din femeile cu
menstruatie, cu simptome mai pronuntate in jurul varstei de 30-40 de ani.
Simptomele comune includ depresie, iritabilitate, anxietate, oboseala, balonare,
retentie de apa, sensibilitate la sani si pofte alimentare.
 
Cel mai
frecvent, aceste simptome apar in a doua jumatate a ciclului menstrual, atunci
cand nivelurile de estrogen si prolactina sunt ridicate. Tratamentul este de
multe ori indreptat spre scaderea nivelului de estrogen, in echilibru cu
progesteronul circulant.


Dieta si stilul de viata pot influenta
foarte mult simptomele PMS. A fost bine demonstrat ca femeile care fac exercitii
fizice in mod regulat, consuma alcool si cofeina in cantitati limitate, mananca
legume, fructe si peste (cu acizi grasi omega 3), sunt mai putin susceptibile in
a suferi de simptome grave PMS.


Suplimentele nutritive, cum ar fi B6
(piridoxina), magneziu, calciu si vitamina E, ajuta la diminuarea simptomelor
PMS.
 
B6 promoveaza nivelurile sanatoase ale
neurotransmitatorilor si endorfinele, care pot reduce sensibilitatea sanilor,
iritabilitatea si retentia de apa. Magneziul a fost legat de reducerea
nervozitatii si sensibilitatii la sani.


Calciul poate imbunatati starea de
spirit si reduce retentia de apa. Studiile arata ca vitamina E este utila in
reducerea simptomelor, cum ar fi poftele, depresia, anxietatea, lipsa de energie
si oboseala.


Menopauza
Menopauza apare, de obicei la varste
cuprinse intre 40 si 55 de ani. Se poate intampla brusc, la orice varsta, ca
urmare a indepartarii chirurgicale a ovarelor. Instalarea menopauzei este
insotita de simptome neplacute ca urmare a dezechilibrului
hormonal.
 
Doua treimi din femeile americane sufera de bufeuri, mai
ales in primii doi ani de la debutul menopauzei. In plus, ele pot experimenta
transpiratii nocturne, insomnie, uscaciune vaginala si modificari ale
dispozitiei. Dupa menopauza, femeile sunt la un risc crescut de boli de inima si
osteoporoza.


Terapia de substitutie hormonala (TSH) a
fost in mod traditional un tratament la alegere pentru cele mai multe femei,
pentru ameliorarea simptomelor menopauzei.
 
Initial, terapia de
substitutie hormonala a fost universal adoptata pana cand s-a descoperit ca a
crescut de patru ori sansele de a avea cancer uterin. Ulterior, progesteronul a
fost adaugat in estrogen pentru a reduce riscul de cancer.


Combinatia de estrogen / progesteron amelioreaza
bufeurile si reduce riscul de osteoporoza. Efectul asupra riscului de boli de
inima a fost mai putin clar, si American Heart Association a emis o declaratie
in 2001, care a spus ca nu ar trebui sa fie utilizat de femeile cu boli de inima
existente, deoarece poate creste de fapt, riscul de atac de cord si accident
vascular cerebral.
 
Apoi, o constatare uimitoare a fost anuntata in
anul 2002 in care Initiativa de studiu a Sanatatii Femeii a TSH a fost oprita
brusc din cauza unui risc crescut de cancer mamar, accident vascular cerebral,
cheaguri de sange si atacuri de cord.
 
Din cauza riscurilor si a
efectelor adverse ale HRT, multe femei au ales abordari alternative pentru a
face fata simptomelor de menopauza, inclusiv schimbari in dieta, exercitii
fizice si suplimente nutritive. Pentru multe femei, adaugarea de soia in dieta
sau suplimente de soia, ar putea oferi ameliorarea simptomelor. Un studiu recent
a constatat o legatura intre consumul de soia si
bufeuri.
 
Soia poate oferi beneficii pe termen
lung, protejand impotriva pierderii osoase si oferind protectie cardiovasculara.
Soia contine fitoestrogeni, care pot fi gasiti si in leguminoase si alimente
care contin Lignan, cum ar fi cereale si grane.


Acizii grasi Omega 3 ajuta, de asemenea
la atenuarea simptomelor, cum ar fi pielea uscata si asigurarea pe termen lung a
efectelor cardiovasculare. Surse ale acestor uleiuri omega 3 sunt somonul,
macroul, tonul si sardinele.
 
Suplimente nutritive, cum ar fi acidul
folic si vitaminele B, impreuna cu calciul si vitamina D, ofera beneficii pe
termen lung la femeile aflate la menopauza.
 
Black
Cohosh
(Cimicifuga)este o planta ce contine fitoestrogen, care a fost
demonstrat ca reduce simptomele menopauzei, cum ar fi bufeurile de caldura,
uscaciunea vaginala, transpiratiie nocturne si anxietate.


 Mai cititi:


Cosmetice facute in casa din ingrediente
naturale
Mastile cu argila –
tratamente eficiente pentru ten
specialistul raspunde
Crema antirid care face
minuni

Retete pentru balsam de buze
Cum ne preparam mastile de
fata?

Lupta natural impotriva
celulitei

Tratamente naturiste impotriva caderii
parului

Retete pentru parfumuri folosind uleiuri
esentiale

Fixativ de par – ieftin si
bun

Cum ne ingrijim parul in mod
natural?

Prepararea gelului de dus
acasa

Fabricati-va propriul
dezinfectant!

Fabricati-va propriul sampon de
casa!

Masca de miere pentru tratarea acneei


Ginecologie
Infectiile sistemului
urinar

Cistita
Cancerul de san – lucruri de
stiut

Cervicita
Candidoza vaginala
Ce sunt secretiile vaginale? specialistul raspunde
Anexita
Boala inflamatorie pelviana
Recuperarea dupa un avort
Cum se trateaza medicamentos
Endometrioza

Cum se trateaza chirurgical
Endometrioza

Testul Papanicolau
Totul despre Endometrioza
10 Secretele de ginecologie pe care ati vrea sa le
stiti


 
Forumuri recomandate la Supereva


 Super Sanatate
>>

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.