Stresul: 10 semne alarmante ale stresului

Poate ca organismul incearca sa va spuna sa va luati cateva zile libere. Asa
ca e bine sa cunoasteti si sa fiti atent la semnele de stres, ca sa puteti scapa
de stresul din viata dumneavoastra.


CLIPITI EXCESIV


Clipitul frecvent este o dovada sigura ca simtim o presiune emotionala sau
fizica. Cand suntem relaxati, rata medie a clipitului este de 15-30 de ori pe
minut, dar sub stres poate creste la 70 de ori pe minut.


Reactia este numita efectul Nixon, dupa numele fostului presedinte al SUA
Richard Nixon, al carui clipit crestea la niveluri suspecte in timpul
scandalului Watergate.


SCRASNITI DIN DINTI


Scrasnirea dintilor in timpul noptii este considerata un mod de eliberare a
tensiunii. Inclestarea maxilarelor sau scrasnirea dintilor este o reactie
recunoscuta la anxietate, totusi, majoritatea celor care scrasnesc nu stiu ca
fac asta, deoarece se intampla dupa ce adorm repede.


Dar este important sa fiti atent la semne ca faramitarea dintilor,
sensibilitatea marita a danturii, dureri ale muschilor maxilarelor si dureri de
urechi, deoarece expunerea prelungita la scrasnirea dintilor poate duce la
dureri de cap si la probleme ale maxilarelor.


MATREATA


Stresul declanseaza un set de reactii in lant in fiziologia organismului, iar
rezultatul este un haos al sistemului imunitar. In exterior, parul si pielea
dumneavoastra sunt printre primele locuri care arata existenta unei presiuni –
deci nu este de mirare ca matreata este cea mai obisnuita problema care
afecteaza scalpul.


Cercetatorii sugereaza ca imunitatea slabita declanseaza reactia bacteriilor
care fac ca matreata sa scape de sub control, sa inunde si sa irite capul. Pe
masura ce celulele mor, se descompun si produc neplacutele particule albe care
va astern troiene albe pe umeri.


GURA USCATA


Cand viata devine grea, se manifesta reactia instinctiva de tip „lupta sau
fugi“. Pur si simplu, in scopul supravietuirii, fluxurile de sange sunt reduse
in zonele mai putin importante si redirectionate catre muschii esentiali, care
v-ar ajuta la nevoie sa faceti un efort fizic intens. Aceasta lipsa de fluide
creeaza senzatia de uscaciune a gurii.


Stresul afecteaza si respiratia – respiram mai scurt si mai superficial, ceea
ce poate conduce la o respiratie mirositoare. Este posibila senzatia de greutate
la inghitire, deoarece muschii gatului intra in spasme, ca efect secundar al
stresului.


PERFORMANTE SEXUALE SLABE


Stresul va poate sabota libidoul in mai multe moduri. Cand sunteti foarte
stresat, reactia organismului este sa puna supravietuirea inaintea placerii.
Acest lucru afecteaza glanda numita hipotalamus si productia de estrogeni sau
testosteron a organismului, care dau dorinta sexuala.


Femeilor le poate fi greu sa atinga orgasmul, iar barbatii pot manifesta
impotenta temporara, deoarece substantele chimice eliberate de organismul
stresat reduc fluxul de sange catre penis.


PIELEA IRITATA


Stresul emotional poate provoca haos la nivelul pielii deoarece presiunea
duce la eliberarea histaminelor in sange. Pielea reactioneaza apoi impotriva
acestei enzime, ceea ce duce la mancarime si urticarie. Se considera ca anumite
boli ale pielii, ca psoriazisul si eczema se agraveaza in conditii de stres.


Studiile asupra stresului psihologic arata ca anxietatea poate reduce
capacitatea sistemului imunitar de vindecare a ranilor cu pana la 40%, ceea ce
dubleaza efectul stresului asupra acneii.


TRANSPIRATIA


Cand sunteti sub presiune emotionala, transpiratia nu numai ca devine mai
abundenta, dar si mai urat mirositoare. Sistemul nervos simpatic intra in
actiune cand organismul este stresat, ceea ce mareste foarte mult ritmul
cardiac, presiunea sangelui si rata respiratiei.


Glandele apocrine (responsabile pentru transpiratia mirositoare, spre
deosebire de transpiratia fara miros a glandelor ecrine) functioneaza si ele
excesiv si secreta mai multe fluide grase in tubulul glandei. Cand sunteti
stresat, peretele tubulului se contracta si impinge transpiratia la suprafata
pielii. Iar bacteriile care descompun transpiratia glandelor apocrine produc
mirosul neplacut.


STOMACUL DERANJAT


Unul dintre primele locuri catre care alergam cand suntem foarte stresati
este toaleta. Stresul afecteaza si reactiile biochimice si trimite in organism
un val de hormoni, printre care si adrenalina. Sistemul digestiv si cel imunitar
se blocheaza temporar deoarece acesti hormoni ai stresului impiedica secretarea
acizilor necesari in stomac pentru descompunerea alimentelor. Totusi,
asteptati-va sa faceti diaree, deoarece in acelasi timp aceiasi hormoni
stimuleaza colonul astfel incat continutul sau sa fie eliberat rapid in
afara.


MORMAITUL


Stiati ca mormaitul si fluieratul pot fi caile naturale ale organismului de a
iesi dintr-o situatie stresanta? Poate parea ca un obicei inofensiv isi face
aparitia in mod subconstient atunci cand sunteti stresat, dar mormaitul
stimuleaza partea dreapta a creierului (cea folosita pentru gandire abstracta si
creativa) si va poate ajuta sa va calmati.


Mormaitul (ganguritul, daca vreti) este chiar unul dintre modurile cele mai
eficiente de a scapa de stres pentru copiii mici care se calmeaza singuri.


OBICEIURILE PROASTE


Rosul unghiilor, scobitul in nas, rasucirea suvitelor de par sunt obiceiuri
frecvente atunci cand suntem nervosi.


Studiile sugereaza ca senzatia de a avea ceva in gura ne aminteste de
senzatia de calm si siguranta din perioada de sugar. Din exterior, asemenea
obiceiuri anxioase pot parea neplacute pentru cei care le vad, dar pot declansa
senzorii de calmare din sistemul nervos pentru a da o senzatie imediata de
usurare.


Forumuri recomandate la
Supereva


 Super Sanatate
>>

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.