Dieta de primavara si lista de cumparaturi care nu trebuie sa iti lipseasca

De ce sa mananci sezonier?

Cand ne ajustam dieta si stilul de viata pentru a se potrivi unui sezon, microbii digestivi de promovare a sanatatii se schimba in mod dramatic. Microbii de primavara sprijina imunitatea echilibrata, digestia, starea de spirit, energia, zaharul din sange, greutatea, somnul – si multe altele. Primavara este, de asemenea, asociata cu calitatile „Kapha“, care sunt grele, reci si uleioase. Pentru a ramane echilibrati, trebuie sa ne concentram pe produse alimentare si activitati care sunt usoare, uscate si calde.

Pentru a ramane puternica si sanatoasa:

  • In timpul primaverii, mananca mai multe alimente din lista de mai jos.
  • Consuma mai multe alimente picante, amare, astringente / usoare, uscate, calde: cum ar fi legume fierte, supe aromate, orez brun.
  • Consuma mai putine alimente dulci, acre, sarate / grele, reci, cum ar fi: alimente grase prajite, inghetata, produse lactate grele.
  • Timp de 6 saptamani, ia 500 mg de Manjistha, Curcuma Plus si Tulsi de doua ori pe zi, pentru a curata sistemul limfatic, vindeca digestia, ridica imunitatea si hrani sistemul nervos.
  • Te simti obosita? Programeaza-ti un consult Ayurvedic pentru a trata cauza principala a oboselii – diferita pentru fiecare persoana in parte.

Rutina de zi cu zi (Dinacharya) pentru primavara:

  • Auto-masaj cu ulei limfatic sau de susan crud.
  • Practica exercitii de respiratie de cel putin 3 ori pe zi: inspira si expira rapid, pe nas, timp de 30 de secunde, in timp ce extinzi si contractezi diafragma. Stai in tacere timp de 1 minut.
  • Fa exercitii fizice in cursul diminetii pentru a creste circulatia, starea de spirit si imunitatea.
  • Incearca irigarea pasajului nazal cu apa calda cu sare.

Semne pentru exces de Kapha in timpul primaverii:

Raceli, tuse, alergii, congestie, gripa, oboseala, depresie, crestere in greutate.

Lista de cumparaturi pentru primavara: perioada martie-iunie

  • Alege produse organice si cat mai naturale.
  • Curios de un produs ce nu il ai pe lista? Gusta-l. In cazul in care are 2 din cele 3 gusturi ale primaverii (picant, amar, astringent), atunci este echilibrat.
  • Consuma mai multe dintre alimentele preferate din aceasta lista.
  • Desi acestea nu sunt singurele elementele pe care le pot manca, ele sunt cele mai benefice pentru acest sezon. Chiar daca acestea nu sunt recoltate in regiune in timpul primaverii – sau orice anotimp – calitatile lor sunt inca echilibrate.

S-ar putea să-ți mai placă și Mai multe de la același autor

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.