Cum ne conectam cu copilul nostru, in functie de varsta pe care o are?

0 104

Uneori, a petrecere timp de calitate cu copilul tău poate fi o provocare, mai ales când se îndreaptă către adolescență. Iată cum poți face acest lucru distractiv pentru toată lumea.

Construirea unei legături puternice cu copiii tăi și menținerea acesteia pe măsură ce cresc, necesită un efort intenționat.

Din fericire, încurajarea unei legături pozitive cu copiii poate fi foarte distractivă.

„Părintele care dorește sincer să „vadă lumea” prin ochii copilului și să participe voit la aceste bucurii, cât și la necazuri, nu va avea probleme de relația părinte-copil”, spune psihologul clinic Forrest Talley.

Terapeutul pentru copii și adolescenți, Lauren Mosback, spune că indiferent de ceea ce faci, păstrarea unei comunicări deschise cu copiii tăi este cel mai important lucru pe care îl poți face pentru a încuraja o legătură sănătoasă pe măsură ce cresc.

„Clienții mei care au relații apropiate cu părinții [lor], au părinți care țin ușile comunicării deschise”, spune ea. „Acești copii simt că pot discuta deschis aproape orice cu părinții lor și, cu toate că acești părinți creează limite și așteptări sănătoase, ei respectă gândurile copiilor lor, le validează emoțiile și le prețuiesc onestitatea”.

Participarea la activități speciale și știind cum să te conectezi cu copiii tăi la anumite vârste și etape poate fi de ajutor, mai ales atunci când nu mai poți face față încă unui joc din “Niu te supăra frate…” sau nu ești pregătit pentru o altă conversație despre drama unei alte zile de școală.

Aici, Talley și Mosback împărtășesc părinților sfaturi despre cum să creeze legături reale cu copiii lor la fiecare vârstă:

Relația părinte – copil preşcolar

La această vârstă, atingerea sentimentului de mirare al copilului tău la evenimentele cotidiene te poate ajuta. „Totul este nou, deci aproape orice activitate este perfectă”, spune Talley.

Ia-ți timp pentru a te bucura de lucruri simple pe care copilul le găsește fascinante, cum ar fi aruncarea unor pietre în baltă, jocul cu bule de săpun în baie, etc. Atingerea intereselor lor – chiar și în jurul lucrurilor banale – le va arăta că îți pasă.

Relația părinte – copil şcolar până în clasa a III-a

Odată ce copiii încep școala, ei dezvoltă o funcție cognitivă mai mare și mai multe abilități fizice. Conectați-vă prin activități care le permit să demonstreze stăpânirea noilor abilități, cum ar fi echilibrul și, desigur, cititul/scrisul.

Mosback subliniază importanța citirii cărților: „Acest lucru îi ajută pe copii să dezvolte o înțelegere despre relațiile sănătoase și creează legături sănătoase părinte-copil”, spune ea.

Relația părinte – copil clasele a IV-a până la a V-a (școala primară)

La această vârstă (școala primară), copiii încep să dezvolte un sentiment mai mare de independență și autonomie. Este posibil să experimenteze noi hobby-uri, cum ar fi lecțiile de muzică sau sportul, iar părinții ar trebui să le urmeze exemplul. Mergi cu copilul la evenimente (cum ar fi concertele/ teatrul, meciuri) care se aliniază intereselor sale.

Acesta este, de asemenea, un moment minunat pentru a începe normalizarea conversațiilor dure în așteptarea adolescenței.

„Deoarece liceul și adolescența timpurie sunt la orizont, este bine să presărăm câteva conversații despre provocările care-l așteaptă”, spune Talley. Aceasta include subiecte precum presiunea colegilor și iubirea de sine.

Vârsta școlii gimnaziale

Vârsta școlii gimnaziale, cu emoțiile sale mari și schimbările hormonale – este dură pentru legătura părinte-copil. În acest timp, cel mai bine este să-l lași pe copilul tău să aleagă activitatea, insistând totuși să petreci timp cu el.

„Îi încurajez pe părinți să-și croiască cel puțin 2 sau 3 ore de timp „special” împreună cu copilul lor în fiecare weekend și să-l pună pe copil să decidă (în mod rezonabil) cum vor petrece acest timp”, spune Talley. „Timpul împreună nu este negociabil, dar copilul preia conducerea în stabilirea modului în care va fi petrecut acel timp”.

Și nu lua personal izbucnirile sau atitudinea copilului!

„Copiii își varsă adesea emoțiile asupra celor cu care se simt cel mai apropiați, astfel încât un părinte poate ajuta un copil în această etapă, rămânând o prezență calmă și o voce rațională și amintind că aceasta este o etapă dificilă”, spune Mosback.

Relația părinte – adolescent (liceu)

În liceu, copilul se antrenează pentru a fi adult și este probabil mai interesat să fie cu prietenii decât cu mama și tata. De aceea, este important să profiți de timpul împreună, ca atunci când conduci. Talley recomandă, de asemenea, să faci un mic dejun săptămânal distractiv cu copilul și să-l lași pe el să aleagă ce vrea sa faceți împreună.

Dacă există presiune sau o pedeapsă atunci când copilul comunică sincer cu tine, acesta se pot închide în el.”, spune Mosback.

Mosback, care este mămică și terapeut, spune că orice relație părinte/copil la orice vârstă poate părea descurajantă. Dar simplul efort pentru a o facilita este un pas important către încurajarea unei relații sănătoase.

“Când acțiunile noastre sunt motivate de dragoste, ele nu pot fi prea departe de ceea ce ne dorim. Copiii noștri trebuie să știe că suntem acolo pentru ei și îi iubim, indiferent de orice.”

Cum crestem stima de sine si increderea copilului – merita citit si:

Lauda in context: un mod eficient de a da incredere copilului tau
Replici pe care nu ar trebui sa le spui niciodata copilului tau
Despre psihologia copilului sau cum poti afla ce il face fericit sau trist pe copilul tau: sfaturi necesare pentru a-ti intelege mai bine copilul
Cand cuvintele ranesc : de ce este important sa ne alegem cuvintele cand ne certam copilul
Invata sa cresti stima de sine a copilului tau

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.