Bine ati venit!

Ce e prea mult strica: efectul excesului de vitamine

0 37

In prezent, totul, de la apa imbuteliata pana la sucul de portocale, par sa aiba niveluri ridicate de vitamine si minerale. Acest lucru poate parea o modalitate buna de a va ajuta sa acoperiti bazele nutritionale, in special daca dieta dvs. este mai saraca. Dar supradozarea de vitamine si minerale va poate face rau.

Seleniu

Prea mult seleniu ar putea duce la pierderea parului, tulburari gastrointestinale, oboseala si leziuni usoare ale nervilor.

Vitamina A

Vitamina A prezenta in exces in organism poate avea urmatoarele simptome: pierderea parului, afectare hepatica si osoasa, risc crescut de avort spontan si malformatii congenitale.

Vitamina C si zinc

Dozele excesive de vitamina C sau zinc ar putea provoca greata, diaree si crampe stomacale, pot favoriza aparitia litiazei renale la persoanele predispuse, dureri de cap si tulburari de somn.

Vitamina B6

Vitamina B6 in exces poate determina afectare nervoasa. Dozele mari pe perioade lungi duc la pierderea sensibilitatii si la alterarea functiei mainilor si picioarelor.

Calciu

Nivelul ridicat al calciului in sange duce la formarea depozitelor si leziuni in tesuturile moi, precum inima, rinichii si plamanii.

Vitamine E

Simptomele supradozarii vitaminei E sunt: durerile de cap, dureri abdominale, hemoragii, disfunctii ovariene, slabiciune musculara si cresterea tensiunii arteriale.

Trei nutrienti de urmarit

Vitamina D, calciul si acidul folic sunt trei substante nutritive pe care le puteti obtine prea usor in cantitati mari, in special prin suplimente.

Adultii care in mod regulat depasesc cu mult 4.000 de unitati internationale (UI), limita maxima zilnica sigura pentru vitamina D, ar putea ajunge la probleme cardiace grave.

Acidul folic este adaugat in produsele din cereale imbogatite – faina alba, paste fainoase, orez, paine si cereale – pentru a ajuta la prevenirea malformatiilor congenitale la copii din cauza deficientei de acid folic la femeile gravide. In timp ce fortificarea acidului folic a redus numarul de malformatii congenitale cu 25% pana la 50%, s-ar putea sa fi creat alte probleme de sanatate in cazul in care oamenii se imbolnavesc prea mult.

Nu este greu sa obtineti mai mult de 1000 de micrograme de acid folic pe zi (limita maxima sigura pentru adulti) din alimente fortifiate si suplimente regulate. Acest lucru ar putea ascunde semnele unui deficit de vitamina B12 la adultii in varsta. Deficitul de vitamina B12 poate provoca uneori leziuni permanente la nivelul nervului daca este lasat netratat.

Nu este nevoie sa va faceti griji cu privire la alimentele care sunt in mod natural bogate in acid folic. Majoritatea oamenilor pot acum sa obtina suficient acid folic fara sa se bazeze pe suplimente.

De fapt, majoritatea oamenilor nu au nici o problema (cu obtinerea prea multor vitamine sau minerale) daca au o dieta echilibrata, ceea ce este cel mai sanatos si sigur.

Mai cititi si:

Lasă un răspuns

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publică.