De ce isi ruineaza femeile cariera?

Recent, un consilier in probleme de cariera, Lois Frankel, autor al unei
carti devenite celebre in domeniu (Nice Girls Don’t Get the Corner
Office
) a identificat peste 100 de lucruri care contribuie la ruinarea unei
cariere de manager si pe care femeile le fac inconstient. Iata cateva dintre
cele mai des intalnite motive care stau in calea implinirii profesionale a
femeilor.


1. Femeile fac sondaje inainte de a lua
decizii


Este o greseala tipica, mai ales in cazul femeilor tinere. Se pare ca sexul
slab are intotdeauna nevoie de confirmare pentru a lua o decizie. Necesitatea de
a-i consulta pe ceilalti in orice problema se poate transforma intr-o expresie a
nesigurantei de sine.


2. Femeilor le place sa fie placute de toata
lumea


A te face placut la serviciu este un aspect spre care asipra deopotriva
femeile si barbatii. O cariera, mai ales una de manager, nu poate fi insa
construita exclusiv in jurul dorintei de a te face placut. Cheia succesului este
sa gasesti un echilibru intre a te face placuta si a-ti vedea de treaba, in
coltul tau.


3. Femeile nu vad serviciul ca pe un camp de
batalie


Desi difera de la o companie la alta, regulile exista in orice sistem in care
functioneaza o relatie manageriala. Pentru a avea succes intr-o companie,
trebuie sa ii intelegi mecanismul si sa vezi cine e cel mai bun. Pentru a ajunge
in varf, trebuie sa „furi” modele si sa ti le insusesti. Iar pentru asta iti
trebuie putina imaginatie.


4. Femeile nu acorda sufiecienta atentie
vestimentatiei


Poate parea un paradox, dar preocuparea superevelor pentru propria cariera
este invers proportionala cu preocuparea pentru felul cum arata. Vestimentatia
este totusi o arma covarsitoare. Principiul de baza pentru a reusi in cariera
este sa te imbraci adecvat pentru postul pe care il visezi, si nu adecvat
postului pe care il ocupi.


5. Femeile asteapta sa li se dea
cuvantul


Probabil ca este vorba despre o idee preconceputa legata de politete. Multe
femei considera ca atunci cand sunt inconjurate de barbati trebuie sa astepte ca
acestia sa le dea politicos cuvantul. Nimic mai fals. Pentru a obtine ceea ce
vrei nu trebuie sa astepti sa ti se ofere.


6. Femeile isi formuleaza opiniile prin
intrebari


In loc sa isi exprime raspicat opiniile, multe femei se incurca in intrebari
retorice, avand falsa impresie ca astfel generalizeaza o problema, starnindu-le
celorlalti curiozitatea. De fapt, efectul este uneori dezastruos. Exprimarea
opiniilor la modul interogativ da senzatia de nesiguranta si de neincredere in
ceilalti.


7. Femeile accepta sa fie “tap
ispasitor”


Cand ceva merge prost, femeile au tendinta sa se autoinvinovateasca. Uneori
asta le aduce respectul celor din jur pentru curajul de asumare a unei greseli.
Insa a accepta sa fii tu vinovata de fiecare data nu este un lucru bun pentru
cariera. A-ti asuma in permanenta rolul de tap ispasitor te poate pune intr-o
lumina negativa.


Mai citeste despre stres:
Stresul: 10 semne alarmante ale
stresului


8. Femeile folosesc un limbaj
simplificat


Contrar opiniei ca femeile vorbesc mult mai mult decat barbatii, la serviciu,
in discutiile strict profesionale, se pare ca lucrurile nu stau intocmai ca in
viata personala. “Un fel de…”, “poate…”, “ceva de genul…” sunt expresii
comode, dar care diminueaza credibilitatea in ochii celorlalti. Pentru a-ti
exprima ideile trebuie sa fii ferma si directa.


9. Femeile isi cer mereu
permisiunea


Societatea in care traim a ajuns sa impuna doar copiilor sa ceara
permisiunea. Barbatii nu o fac niciodata, dar femeile sunt tentate de multe ori
sa ceara permisiunea pentru a face un lucru. Din cauza asta risca sa fie
asemanate cu niste copii. In loc sa ceri permisiunea este mai indicat sa ii
informezi pur si simplu pe ceilalti de planurile tale si, eventual, sa le ceri
sugestii.


10. Femeile economisesc excesiv bugetul unei
companii


In ciuda faptului ca se face de suficiente ori aluzie la cat de cheltuitoare
sunt femeile, cand este vorba de serviciu, ele devin brusc foarte restrictive,
fiind capabile sa economiseasca bugetul. Reversul medaliei este insa faptul ca
din acest motiv femeile vor fi considerate mereu drept incapabile sa
administreze un buget foarte mare.


Asadar, calitatile din viata pesronala se pot transforma adesea in defecte
care pot ruina o cariera. Ce ar trebui sa faca o supereva care isi doreste sa
aiba o cariera de succes? Poate ca ar trebui sa se gandeasca la faptul ca a fi
femeie intr-o lume dominata de barbati poate constitui mai degraba un avantaj
decat un motiv de discriminare, daca stii cum sa pui in evidenta acest
lucru.


Va recomandam sa mai cititi:



  Locul
unde comentam cu placere:


 Cariera
si succes >>>

demisie, negociere, cariera
Comantarii (0)
Adauga comentariu